Om Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F.

Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F. er akutsygehus for ca. 150.000 mennesker, der bor i Lolland, Guldborgsund og Vordingborg Kommuner.

Om Nykøbing F. Sygehus

Hver dag varetager vi undersøgelse, behandling, pleje og kontrol af patienter på lokalt og regionalt niveau. Sammen med regionens øvrige sygehuse bidrager vi til overholdelse af udredningsret og behandlingsgaranti kombineret med opfyldelse af Region Sjællands mål om, at mindst 95% af vores patienter behandles og kontrolleres på regionens sygehuse.

Her kan du læse mere om hvem vi er, hvordan vi arbejder, og hvorfor vi mener, at Nykøbing F. Sygehus er Danmarks mest nødvendige sygehus.

Vi er også en del af sygehuset

Som akutsygehus er vi afhængige af alles professionelle tilgang til opgaverne. Udover vores sundhedsfaglige afdelinger bidrager en lang række andre dygtige fagfolk også til løsningen af kerneopgaven på sygehuset.

Forskning på Nykøbing F. Sygehus

Forskningen på Nykøbing F. Sygehus sætter i særlig grad fokus på de særlige behandlings-, helbreds- og sundhedsmæssige udfordringer som optræder hos befolkningen i sygehusets optageområde (Lolland - Falster, Sydsjælland og Møn).

Forskningen på Nykøbing F. Sygehus er knyttet til forskning direkte knyttet til den kliniske praksis for at forbedre behandlinger af patienterne.