Vores strategi

For lighed i sundhedstilbud, særlig fokus på dem, der har mest brug for os og et godt arbejdsmiljø for vores ansatte.

På Nykøbing F. Sygehus har vi store ambitioner. De handler bl.a. om at skabe behandlingstilbud af høj kvalitet og arbejde for, at borgerne i vores område får de samme muligheder for behandling som borgere i andre dele af landet. Selvom man bor langt væk fra de store byer, skal mulighederne for behandling være den samme.

Et godt arbejdsmiljø

Vi arbejder også for at skabe en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø. Når man arbejder på et sygehus, vil ens job ofte være forbundet med at møde patienter og pårørende i krise. Det skaber høje krav til medarbejderne som skal bruge deres faglighed samtidig med at de skal skabe tryghed for den enkelte. De skal tilmed gøre det i en travl hverdag, hvor arbejdsopgaverne er mange.

På Nykøbing F. Sygehus tager vi disse høje krav til medarbejderne alvorligt og uddanner vores medarbejdere til at håndtere alle de følelsesmæssige situationer, de hver dag står i. Det gør vi for at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne ikke brænder ud og hvor det kollegiale fællesskab er bærende element for en god hverdag.

Et særligt fokus

Vi har et særligt fokus på patienter med kroniske sygdomme. Den er der rigtig mange af i vores område, og de har brug for særlig opmærksomhed og behandling. Derfor arbejder vi med særlige initiativer for f.eks. patienter med KOL og diabetes, og vi er førende i landet i forhold til at se på særligt sårbare patientgrupper, som har det meget svært i mødet med sundhedsvæsenet.

Et nært samarbejde

Noget af det vigtigste for et godt patientforløb er et godt samarbejde med de kommuner, der ligger tæt på os, og med de praktiserende læger i vores område. Derfor prioriterer vi meget højt at udvikle og styrke den måde, vi arbejder sammen på. Det gør vi bl.a. i de nye sundhedsklynger, som er blevet etableret i 2022.

Du kan læse mere som sundhedsklynger her.

En samlet strategi

Vi har samlet alle vores ambitioner i en strategi for Nykøbing F. Sygehus. Vi har arbejdet med strategien siden 2021, men er også blevet nødt til at sætte en masse initiativer på pause på grund af corona. Det er vi heldigvis forbi nu, og vi arbejder igen for at opnå vores strategiske mål om et bæredygtigt sygehus, der går i front i behandlingen af kroniske patienter og som har et arbejdsmiljø, der skaber arbejdsglæde og stærke kollegiale fællesskaber.

Læs mere her