Lolland-Falster Undersøgelsen

Lolland-Falster Undersøgelsen (LOFUS) er en befolkningsundersøgelse gennemført hos 18.949 borgere på Lolland-Falster i årene 2016-2020.

Lolland-Falster Undersøgelsen (LOFUS) bliver brugt til forskning i sygdom, sundhed og trivsel på Lolland og Falster.

Over en periode på 4 år – fra februar 2016 til februar 2020 – fik halvdelen af Lolland-Falsters befolkning en invitation til at være med i LOFUS, og 18.949 personer i alderen 0-96 år valgte at deltage.

LOFUS indsamlede forskningsdata gennem spørgeskema, kliniske undersøgelser og biologisk materiale og skabte dermed et unikt datagrundlag på Lolland og Falster.

Mange forskningsgrupper bruger data fra LOFUS. De arbejder med projekter om for eksempel krop, psyke, sociale forhold, fysisk aktivitet, genetik, alderdom, nyresygdom og øre-næse-hals-problemer.

Med Lolland-Falster Undersøgelsen får vi ny viden, som kan bruges her og nu og ind i fremtiden.

LOFUS er et samarbejde mellem Region Sjælland, Nykøbing F. Sygehus og Lolland og Guldborgsund kommuner.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os:

Lolland-Falster Undersøgelsen
Projektchef Randi Jepsen
E-mail: lofus@regionsjaelland.dk

Find mere om Lolland-Falster Undersøgelsen (LOFUS)

Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F.

Athena-Huset, FIERS og Læringslab

Strandboulevarden 64