Gå til indhold

Afsnit for Hjerte- og Karsygdomme

Se kontaktoplysninger
Undersøgelse og behandling af hjertemedicinske sygdomme, fx blodprop i hjertet, forstyrrelser i hjertet og hjertesvigt.

Behandlinger

​Du kan blive indlagt akut, eller hvis vi har planlagt det. Vi undersøger og behandler mange forskellige sygdomme fx:

• Blodprop i hjertet
  • Hjertesvigt
  • Hjerterytmeforstyrrelser

Din indlæggelse

Vi planlægger dit forløb sammen med dig og dine pårørende. Det er vigtigt, at du ved, hvad der skal ske, og at du føler dig tryg.

• Akut indlæggelse
    Hvis du bliver indlagt akut, får du og dine pårørende alle relevante informationer på hospitalet.
  • Planlagt indlæggelse
    Hvis du bliver indlagt planlagt, får du information i din indkaldelse eller i ambulatoriet.​​

Når du skal indlægges, skal du huske:

• Din medicin
  • Toiletartikler
  • Hjemmesko, morgenkåbe og løsthængende tøj
  • Briller, høreapparat eller hvad du ellers har brug for​

Kontakt os, hvis du har spørgsmål i forbindelse med dit forløb.​ Det kan være en god idé at skrive ned hjemmefra, så du husker at få svar på alle dine spørgsmål.

Besøg

Pårørende er velkomne til at besøge indlagte patienter.

Vi beder jer i videst muligt omfang undgå travle perioder omkring vagtskifte kl. 7.00, 15.00 og 23.00, og vis hensyn i hviletid mellem kl. 12.00-14.00

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os det første døgn, efter du er kommet hjem, medmindre vi har lavet en anden aftale. Derefter skal du ringe til egen læge.​​

Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F.

Hjerte- og karsygdomme - Afsnit

Medicinsk Afdeling

Indgang 62

Strandboulevarden 62, 1. sal

4800 Nykøbing F.

Se kort

Find vej

Åbningstider

Døgnåbent.

Besøgstider

Alle dage kl. 9.00-22.00.
Vis hensyn - hviletid kl. 12.00-14.00

Ring til os

Døgnåben for pårørende.
Vi beder om i videst muligt omfang, at undgå travle perioder omkring vagtskifte, dvs. kl. 7.00, 15.00 og 23.00.

Tlf. 56 51 52 00